Strona główna Ekonomia uwagi Ekonomia uwagi. Jak nie przescrollować sobie życia? [e-book]

Ekonomia uwagi. Jak nie przescrollować sobie życia? [e-book]

Opis

CHCESZ ODZYSKAĆ KONTROLĘ NAD SWOIM TELEFONEM, ZAMIAST POZWALAĆ MU KONTROLOWAĆ SIEBIE?

 

✔ Spędzasz w social mediach dużo więcej czasu, niż planujesz? Masz wrażenie, że czas przelatuje Ci przez palce?

✔ Ciągle sobie obiecujesz, że to zmienisz, ale detoksy i limity nie działają? Znów spędzasz wieczór na scrollowaniu, a następny dzień rozpoczynasz na instagramowym kacu?

✔ Nie możesz dokończyć żadnego zadania bez zerkania na telefon?

✔ Trudno Ci się skupić na czytaniu książki czy oglądaniu filmu?

✔ Brak Ci czasu i ochoty na rzeczy, które kiedyś sprawiały Ci radość?

✔ Telefon jest pierwszą rzeczą, której dotykasz rano, i ostatnią, którą widzisz wieczorem?

✔ Masz FOMO – boisz się, że kiedy odłożysz telefon, to coś ważnego Cię ominie? A może męczą Cię ciągłe powiadomienia i wiadomości, ale masz wrażenie, że nie możesz się odciąć?

✔ Masz poczucie, że Twój telefon Cię sabotuje i odciąga od ważnych dla Ciebie spraw?

✔ Uprawiasz doomscrolling, czyli maniakalnie odświeżasz wiadomości i czujesz się coraz gorzej?

✔ Po sesji scrollowania masz wrażenie, że wszyscy na Instagramie ogarniają życie jakoś lepiej i zawsze mają idealne włosy?

 

EKONOMIA UWAGI – MODEL BIZNESOWY Z PIEKŁA RODEM

 

Takie uczucia i zachowania to nic dziwnego. Jak żaba podgrzewana na wolnym ogniu, niepostrzeżenie daliśmy się przechytrzyć technologii, która zamiast ulepszać nasze życie, powoli je dezorganizuje.

 

Jak to się stało, że dołączyliśmy do social mediów, by utrzymywać kontakt ze znajomymi ze studiów, a teraz nie możemy porozmawiać

z bliskimi przy stole, nie zerkając co chwilę na Instagrama?

Że smartfony i tablety miały usprawnić naszą pracę i naukę, a po kilku latach nie potrafimy dokończyć krótkiego maila bez scrollowania social mediów?

 

Winę ponosi nie Twój telefon, nie Twoja słaba wola ani nawet nie social media.

 

Winowajcą jest model biznesowy z piekła rodem – ekonomia uwagi.

 

Wbrew temu, co często nam się wydaje, jako użytkownicy social mediów nie jesteśmy klientami Facebooka, Instagrama czy TikToka. Jesteśmy dla nich produktem.

 

A właściwie produktami są nasza uwaga i czas, które korporacje kontrolujące social media przehandlowują reklamodawcom. Celem nie jest więc nasze dobre samopoczucie, ale to, byśmy spędzali

w aplikacjach jak najwięcej czasu i wchodzili do nich jak najczęściej.

 

Nie dość, że oglądamy wtedy więcej reklam i rośnie szansa, że coś kupimy, to jeszcze algorytmy mogą lepiej poznać nasze zwyczaje

i zainteresowania. A to sprawi, że dobiorą nam jeszcze ciekawsze treści, by mocniej przykuć nas do aplikacji.

 

Krótko mówiąc: media społecznościowe wykorzystują tajniki psychologii ludzkiego mózgu, by wywołać w nas uzależnienie.

 

Robią to dla zysku. Nie oszczędzając dzieci i młodzieży. A my się na to bezwiednie godzimy.

 

Ekonomia uwagi jest modelem piekielnie szkodliwym, ale też piekielnie zyskownym. Facebooki i inne TikToki co roku zarabiają naszym kosztem miliardy dolarów. Obawiam się więc, że problem nieprędko doczeka się rozwiązania. Ba, pewnie będzie się pogłębiał, bo metody przykuwania nas do ekranów są coraz bardziej wyrafinowane.

 

Nie mamy innego wyjścia, jak wziąć odpowiedzialność za swój cyfrowy dobrobyt. Musimy nauczyć bronić się sami, bo nikt za nas tego w najbliższym czasie nie zrobi.

 

Dobra wiadomość jest taka, że to jak najbardziej do zrobienia.

 

WYOBRAŹ SOBIE RZECZYWISTOŚĆ, W KTÓREJ:

👍 spokojnie kończysz pracę na czas i popołudnia masz dla siebie

👍 masz czas na spotkania towarzyskie i dawno zapomniane hobby

👍 nie robisz sobie ciągłych wyrzutów, że za dużo scrollujesz

👍 robisz to, co chcesz zrobić, a nie to, w co wmanipulowali Cię twórcy aplikacji budzisz się rano bez piekących oczu i poczucia niepokoju.

 

To jest możliwe. Fakt, że twórcy aplikacji chcą, abyśmy mieli telefon przyspawany do ręki, nie znaczy, że nie mamy innego wyjścia.

 

CO ZNAJDZIESZ W KSIĄŻCE?

 

1️⃣ Dowiesz się, co nam robią social media.

Jak według badań i opinii ekspertów wpływają na naszą kreatywność, relacje, samopoczucie i możliwości umysłowe – na te ostatnie być może nieodwracalnie! A także co robią nam jako społeczeństwu. 

 

2️⃣ Wspólnie rozbroimy wymówki, którymi tłumaczymy swoje niekończące się scrollowanie.

Wydaje Ci się, że bez Twojej ciągłej obecności w social mediach Twój biznes padnie? Boisz się, że ominie Cię jakaś niesamowicie wartościowa wiedza czy znajomości?

Wierzysz, że scrollowanie Cię odpręża, albo wmawiasz sobie, że „to tylko na chwilkę”? A może zwyczajnie uważasz, że skoro telefon jest zawsze pod ręką, to nie ma nic złego w zerkaniu na niego co chwilę? Rozłożymy każdą z tych wymówek na czynniki pierwsze i sprawdzimy, ile w nich prawdy.

 

3️⃣ Krok po kroku przejdziemy przez proces zmiany Twoich technologicznych nawyków. To nie zbiór przypadkowych wskazówek w stylu: „Odłóż telefon i zachwyć się światem”, ale spójny, praktyczny system, który pozwoli Ci poczuć różnicę w codzienności – na krótszą i dłuższą metę.

  • Dowiesz się, jakie 5 elementów odpowiada za skuteczne ułożenie się z nowymi technologiami.
  • Przebudujesz swój plan dnia tak, by nawyki wspierały Cię na drodze do Twoich celów.
  • Zastanowisz się, co konkretnie dają Ci social media i jak możesz te potrzeby zaspokoić w zdrowszy sposób.
  • Wybierzesz, których aplikacji i na jakich zasadach chcesz używać.
  • Stworzysz osobisty regulamin świadomego korzystania z technologii.

 

4️⃣ Poznasz zasady technologicznej higieny oraz narzędzia i aplikacje, które mogą Cię wesprzeć. Przeprojektujesz zawartość swojego telefonu tak, by grał w Twojej drużynie, zamiast Cię sabotować.

 

5️⃣ Poznasz pionierów ruchu digital wellness oraz świetne książki i podcasty na ten temat.

 

„Ekonomia uwagi” nie jest antytechnologicznym rantem. Nie każę Ci kupić nokii 3310 i zamknąć się w drewnianej chacie w leśnej głuszy. Pokażę Ci, jak możesz się ułożyć z nowymi technologiami, żeby Cię wspierały, a nie działały przeciwko Tobie. Nawet z social mediami – jeśli oczywiście zechcesz jakichś używać.

 

Krótko mówiąc, pokażę Ci, jak odzyskać kontrolę i usiąść za sterem, zamiast biernie dryfować z nurtem algorytmów.

Dostawa

Sposób dostawy: Koszt dostawy:
Wysyłka elektroniczna darmowa dostawa

Klienci, którzy kupili ten produkt, wybierali również:

  • Audyt listy mailingowej

    Zobacz

  • Wychodząc z mody [książka]

    Zobacz

  • Wychodząc z mody [książka + ebook]

    Zobacz

  • Wychodząc z mody [książka + ebook + zeszyt ćwiczeń]

    Zobacz

  • Wychodząc z mody [ebook]

    Zobacz

Cena

79,90 zł

Liczba sztuk

Darmowa dostawa


Zapytaj o produkt

Cena

79,90 zł

Liczba sztuk

Darmowa dostawa


Zapytaj o produkt